გენტის დღიური 1907 წლიდან დღემდე! 

თუ ოდესმე გიცდიათ ისეთი ტანსაცმლისა თუ ფეხსაცმლის პოვნა, რომელიც ერთდროულად კლასიკურიც არის და თანამედროვეც - დიდი შანსია, რომ GANT-ის შესახებ უკვე იცოდეთ. ეს ბრენდი ყოველთვის იყო რაღაც უფრო მეტი, ვიდრე უბრალოდ ამერიკული ჩაცმულობა და უფრო მეტად ყოველდღიური და კლასიკური, ცხოვრებისეული სტილის გამომხატველია. 

1907 - ამერიკული ოცნება

GANT-ის ისტორია უკრაინელი ბიჭის ოცნებით იწყება, რომელიც უკეთესი ცხოვრების საძიებლად ამერიკაში გაემგზავრა (ისე კი, ნეტავ თუ იცოდა ამერიკა და ოცნებები მალე ტერმინადაც რომ იქცეოდა?..).

ეს ამბავი ბერლ განტმახერის მიროპოლიდან, როტერდამამდე, შემდგომ კი ნიუ-იორკამდე განვლივ გზას მიუვება. ელისის კუნძულის არქივებში ის 1907 წლის 12 ნოემბერს, 17 წლის ასაკში ჩასულ მიგრანტად ფიქსირდება. ბერლმა სახელი ამერიკულად გარდაქმნა და ბერნარდი დაირქვა და სწავლასთან ერთად, ქალაქის მოდის უბანში, სამკერვალოებში მუშაობდა.

1910-იანი წლები - საწყისი ნაბიჯები

კრეატიული იდეები, დაგროვილი კერვის გამოცდილება და ახლადშეძენილი მეწარმეობის განცდა... სამსახურში გაცნობილი რებეკა როუზი - გოგონა, რომელიც ღილებს კერავდა და მოგვიანებით მისი მეუღლე გახდა. პირველი მსოფლიო ომიდან დაბრუნების შემდეგ კი მან დაამთავრა უნივერსიტეტი და გადაწყვიტა, საკუთარი ბიზნესი დაეწყო. პარტნიორ მორის შაპიროსთან ერთად დააარსა Par-Ex Shirt Company, ბრუკლინში და ამბავიც დაიწყო.

1927 - ახალი დასაწყისი ნიუ ჰეივენში

Par-Ex რიგი ბრენდებისთვის (მათ შორის Brooks Brothers-სთვისაც, რომელიც იმ პერიოდის ერთ-ერთი დიდი სახელი იყო) მაღალხარისხიან პერანგებს ამზადებდა. კომპანიის წარმატებამ განაპირობა ის, რომ 1927 წელს ის ნიუ ჰეივენში, კონეკტიკუტის შტატში გადავიდა - ქალაქში, რომელიც სამკერვალო კულტურით იყო ცნობილი. იმ პერიოდში იქ ბევრი იტალიელი ემიგრანტი ცხოვრობდა, რომლებიც ტალანტით გამორჩეული მკერავები იყვნენ. ეს დრო ოჯახისთვისაც წარმატებული აღმოჩნდა - ბიზნესი იზრდებოდა, ისევე როგორც ბერნარდისა და რებეკას ოჯახი. მათი შვილები, მარტი და ელიოტი, მომავალში GANT-ის მთავარი ფიგურები გახდნენ.

1940-იანი წლები - მემკვიდრეობის გადაცემა

მარტი და ელიოტი, ბავშვობაში უკვე ჩართულები იყვნენ. მოგვიანებით ორივე მეორე მსოფლიო ომში წავიდა, დაბრუნების შემდეგ კი კონექტიკუტის უნივერსიტეტში ჩააბარეს - მარტიმ ბიზნესის ადმინისტრაცია აირჩია, ელიოტმა კი მარკეტინგი. სწორედ მათ მიეწერებათ პირველი ‘რებრენდინგი’, დაარწმუნეს რა ბერნარდი, საკუთარი ბრენდი შეექმნათ და 1949 წელს ასე გაჩნდა GANT Inc.

1950-1955 - ხედვა, რეკლამა და ხარისხი

მარტი და ელიოტი ყურადღებას ამახვილებდნენ ხარისხზე და ბრენდის პოზიციონირებაზე. მათ გვარიც კი შეიცვალეს და Gant-ებად გადაიკეთეს, რათა ბიზნესი პირად იდენტობასთან დაეკავშირებინათ. ძმებმა იცოდნენ მარკეტინგის ძალა - მათ გადაწყვიტეს, პროდუქცია მხოლოდ საუკეთესო მაღაზიებში გაეყიდათ და რეკლამა The New Yorker-ში განეთავსებინათ. თავდაპირველად მხოლოდ შავ-თეთრ და მცირე რეკლამებს აქვეყნებდნენ, მაგრამ მალე გადავიდნენ მრავალფეროვან (პირდაპირი და გადატანითი მნიშვნელობით) მესიჯებზე და ახალ თაობის ყურადღებაც მიიპყრეს. მათი კამპანიები ბრენდის ელიტურ და ინტელექტუალურ იდენტობას ამყარებდა.

1955-1959 - ფერები და ინდივიდუალიზმი

ელიოტ გენტმა ერთხელ თქვა: “ჩვენ არ ვცდილობთ, ყველას მოვერგოთ - გემოვნებით გამორჩეულები უნდა ვიყოთ.” 1950-იანი წლების შუა ხანებში ბრენდმა თამამი ფერების და უჩვეულო ქსოვილების გამოყენება დაიწყო. ეს ცვლილება იმ პერიოდის რევოლუციურ განწყობას მოერგო და საფუძველი ჩაუყარა “Oxford Colour Explosion”-ად წოდებულ ტენდენციას. საბოლოოდ, მენეჯერებსაც კი აუკრძალეს თეთრი პერანგებით მუშაობა - ამ გზით მათ ინდივიდუალურობა და სიახლებისადმი ლტოლვა წაახალისეს.

1950-იანი წლების მეორე ნახევარი - ხარისხის ნიშანი

თავდაპირველად, როცა GANT სხვა ბრენდებისთვის კერავდა, პერანგის შიგნით პატარა - ალმასის ფორმაში ჩასმული “G” სიმბოლოთი პროდუქტის ხარისხი განისაზღვრებოდა (ჩვენი დრესაპული “D”-ც ხომ ხარისხის ნიშანია!). ეს ნიშანი განთქმული გახდა, როგორც უპირობო გარანტია. 1950-იანი წლების შუა ხანებში “Diamond G” უკვე ამერიკული მოდის ყოველდღური ნაწილი იყო. ამ ნიშნით გაფორმებული პერანგები მაღაზიებში სწრაფად იყიდებოდა - მოთხოვნა კი მიწოდებას ბევრად აღემატებოდა.

1954-1959 - ნიუ ჰეივენი და Ivy League Look

“Ivy League”-ის ტერმინი თავდაპირველად მხოლოდ უნივერსიტეტების დაპირისპირებებს ასახავდა, თუმცა მალევე იქცა განათლების, პრესტიჟის და დახვეწილი სტილის სინონიმად. 1954 წელს LIFE ჟურნალმა ნიუ ჰეივენი “Ivy League Look”-ის სახლად გამოაცხადა. ეს არ იყო დამთხვევა - Yale-ის უნივერსიტეტი და ძლიერი სამკერვალო ინდუსტრია ერთმანეთს ერწყმოდა. ახალი სტილი გულისხმობდა კომფორტულ მაგრამ დახვეწილ ჩაცმულობას - თეთრი ფეხსაცმელები, რბილი ქამრიანი შარვლები და ბუნებრივი მხრების მქონე პიჯაკები. GANT-მ მშვენივრად გაითავისა ეს ტენდენცია - მათ დაიწყეს თავისთვის სახასიათო ფერების დამატება და ნაცნობი ექსპერიმენტები ქსოვილებთან. 1954 წელს ბრენდის ოფიციალური სახელიც შეიცვალა და ვუალა, GANT of New Haven თქვენს წინაშეა!

1949: რომანტიკული დასაწყისი ერთი პერანგით

GANT-ის ისტორია ერთი შეხედვით უბრალო პერანგით იწყება, მაგრამ მისი მნიშვნელობა ბევრად სცდება უბრალოდ ქსოვილებს და ღილებს. ბრენდის დაარსებისთანავე მათ შექმნეს ისეთი button-down პერანგი, რომელსაც „იდეალურ ნაკეცს“ (Perfect Roll) უწოდებდნენ. ეს დეტალი ტექნიკური სიზუსტით და მოდის ხედვით - ბერნარდის, ელიოტის და მარტის ერთობლივი ძალისხმევით შეიქმნა. სწორედ ეს ნიუანსები იყო ის, რაც GANT-ის პერანგებს სხვებისგან განასხვავებდა. ამერიკაში მანამდე button-down პერანგი ბრუკს ბრაზერსს ეკუთვნოდა, მაგრამ 1949 წლის შემდეგ ის უკვე GANT-ის ხელწერად იქცა.

1949 წლიდან დღემდე: კლასიკურ-სპორტული სტილის დაბადება

ომიანობის შემდეგ ამერიკაში სპორტული და თავისუფალი სტილი განსაკუთრებით პოპულარული გახდა. მედიის გავლენით ცხოვრების აქტიური სტილი გახდა მოდური და სწორედ ამ ტალღის პიონერი იყო GANT-იც. მათ პერანგებს უკვე არა მხოლოდ სპეციფიურ გარემოებებში, არამედ ყველგან იცვამდნენ - ხარისხი და კომფორტი ერთდროულად. ამავდროულად, ძლიერდებოდა საშუალო კლასი, რომელიც GANT-ის ხარისხში და დეტალებში ღირებულებას ხედავდა. 1971 წელს კი ბრენდმა კლასიკის იარლიყი ჩამოიშორა და საკუთარ საზღვრებს გასცდა. სწორედ ამ დროს გამოჩნდა პირველი ‘სპორტული’ კოლექცია: ჰალსტუხები, შარვლები და რაგბის პერანგები.

გენტი და საქართველო 

ეს იდეოლოგია დღემდე გრძელდება: ხარისხის ნიშანი, მრავალი ფერი და ექსპერიმენტები - GANT არის ის ოქროს კვეთა, რომელსაც კლასიკურ და სპორტულ სტილს შორის აღმოაჩენ. 2018 წელს GANT ოფიციალურად გამოჩნდა Dressup Group-ის პორტფოლიოში და მას შემდეგ განაგრძობს ზრდას, რაც კიდევ ერთხელ ამტკიცებს, რომ მისი სტილი და ფასეულობები სრულად ერწყმის ქართულ მოდის სივრცეს.

პროდუქტი დაემატა სურვილების სიას